Przeniesienie wirusa Zachodniego Nilu od dawcy narządowego do czterech biorców przeszczepów cd

Znaki minusa oznaczają wyniki ujemne, a znaki plus oznaczają pozytywne wyniki. CSF oznacza płyn mózgowo-rdzeniowy. Cztery narządy – serce, wątroba i dwie nerki – odzyskane od dawcy jednego narządu w dniu sierpnia 2002 roku, zostały przeszczepione na czterech biorców dzień później. Żadne inne narządy ani tkanki od tego dawcy nie zostały przeszczepione ani zmagazynowane. Dawca i wszyscy czterej biorcy spełniali kryteria laboratoryjne potwierdzające niedawne zakażenie wirusem zachodniego Nilu (Tabela 1). Zapalenie mózgu rozwinęło się u trzech biorców narządów, a jeden miał chorobę przebiegającą z gorączką bez zapalenia mózgu; dawca narząd miał wiremię wirusa West Nile (Ryc. 1). Surowica pobrana od wszystkich biorców narządów sierpnia, przed przeszczepem, nie wykazała żadnych dowodów na zakażenie wirusem zachodniego Nilu.
Dawców narządów
Poprzednio zdrowa kobieta była hospitalizowana w Gruzji od 30 lipca do sierpnia w związku z obrażeniami spowodowanymi przez niezamierzoną traumę. 30 lipca i 31 lipca otrzymała 53 jednostki składników krwi i pulę krioprecypitatu, czynnik antyhemofilny. Została uznana za martwą mózg 31 lipca, a jej narządy zostały odzyskane sierpnia. Badanie przesiewowe dawcy narządów przez agencję zamówień nie ujawniło żadnych objawów ani wyników badań laboratoryjnych sugerujących infekcję przed śmiertelnym urazem. Dokumentacja medyczna i wywiady z członkami rodziny wskazywały na potencjalną ekspozycję na komary, ale przed urazem nie stwierdzono żadnych objawów infekcji. Dawca mieszkał i podróżował przez obszary Gruzji, które miały epizootyczną aktywność wirusa Zachodniego Nilu w 2002 roku. Dwie próbki surowicy zebrane w chwili przyjęcia 30 lipca, przed transfuzją krwi, nie miały wykrywalnego przeciwciała IgM wirusa Zachodniego Nilu ani kwasu nukleinowego. Chociaż próbka surowicy uzyskana 31 lipca, po otrzymaniu wszystkich transfuzji, nie miała wykrywalnych poziomów kwasu nukleinowego wirusa West Nile, próbki surowicy i osocza zebrane sierpnia po odzyskaniu narządów dały kwas nukleinowy wirusa West Nile w ilościowym PCR (płytki 13 i 5 -formułowanie jednostek na mililitr, odpowiednio) i wirusa Zachodniego Nilu na kulturę.
Pacjent
Tabela 2. Tabela 2. Wybrane wyniki badań laboratoryjnych na obecność narządów w przebiegu ostrej choroby wrzodzieli zachodniego Nilu. Pacjentka była 31-letnią kobietą z wywołaną nadciśnieniem tętniczym schyłkową niewydolnością nerek, która otrzymała jedną nerkę dawcy. Jej leki immunosupresyjne po transplantacji obejmowały takrolimus, mykofenolan mofetylu i kortykosteroidy. Została zwolniona 6 sierpnia do swojego domu w Gruzji. W jej hrabstwie odnotowano aktywność wirusa Zachodniego Nilu u ludzi, ptaków i koni. Została ponownie przyjęta 18 sierpnia z dwudniową historią gorączki (maksymalna temperatura, 39,4 ° C), cztery do pięciu dni wysypki na górnej klatce piersiowej i szyi, sześć dni objawów górnych dróg oddechowych i jeden dzień bólu pleców i biegunki . Testy hematologiczne wykazały leukocytozę (tabela 2).
Pomimo terapii antybiotykowej pacjentka zachorowała na gorączkę, rozwinął się meningizm, po którym nastąpił postępujący spadek stanu psychicznego, a 22 sierpnia przestała reagować i wymagała wentylacji mechanicznej. Badania płynu mózgowo-rdzeniowego wykazały pleocytozę (tab. 2). Komercyjne badanie laboratoryjne surowicy zebrane 23 sierpnia dla wirusa West Nile IgG i IgM z użyciem metody pośredniego przeciwciała fluorescencyjnego było niejednoznaczne, przy miana przeciwciał neutralizujących 1:16 (miano mniejsze niż 1:16 było uważane za wskazują, że nie wykryto żadnego przeciwciała); podobne badania płynu mózgowo-rdzeniowego pacjenta nie wykazały obecności wirusa wirusa Zachodniego Nilu
[hasła pokrewne: terapia zajęciowa osób starszych, pediatra na telefon białystok, sosnowiec przychodnia ]
[przypisy: usg tarczycy szczecin, pierwsza pomoc przedmedyczna testy, olx myślibórz ]