Przeniesienie wirusa Zachodniego Nilu od dawcy narządowego do czterech biorców przeszczepów ad 7

Nasze wyniki sugerują, że badanie przesiewowe dawców narządów i krwi może być korzystne, chociaż należy ocenić wrażliwość, wykonalność, terminowość i korzyści kosztowe związane z badaniem przesiewowym. Ponieważ ryzyko przeniesienia wirusa Zachodniego Nilu jest związane z występowaniem zakażenia w populacji dawców, korzyści dla zdrowia publicznego związane z badaniem przesiewowym będą prawdopodobnie różnić się w zależności od roku, pory roku i lokalizacji. Ponieważ większość osób zarażonych wirusem zachodniego Nilu jest bezobjawowych, kryteria wykluczenia oparte na historii niedawnej choroby dawcy miałyby ograniczoną skuteczność. Chociaż testy do wykrywania przeciwciała wirusa West Nile są użyteczne w diagnostyce klinicznej, przeciwciała zwykle rozwijają się po okresie największej wiremii. aby były bardziej użyteczne, jeśli były wykonywane na próbkach pobranych w czasie odzyskiwania narządów. Ponadto nie wiadomo, czy narządy dawców pozostają zakażone po pozornym rozwiązaniu wiremii Ustalenia z tego i równoległe dochodzenia17, 18 skłoniły Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) do wydania Wytycznych dla przemysłu w celu zmniejszenia ryzyka przeniesienia infekcji wirusa Zachodniego Nilu w wyniku transfuzji.19 Wytyczne obejmują informacje na temat określenia przydatności dawców krwi, zgłaszanie chorób sugerujących zakażenie wirusem zachodniego Nilu u dawców oraz wycofywanie i poddawanie kwarantannie produktów krwi od tych dawców. Ponadto, FDA współpracuje z branżą krwi i diagnostyki medycznej, aby przyspieszyć rozwój testów przesiewowych na wirusa West Nile. Zaleca się, aby lekarze klinicystyczni zgłaszali się do władz publicznych pacjentów zakażonych wirusem zachodniego Nilu, którzy mają objawy w ciągu czterech tygodni po otrzymaniu przeszczepu narządu lub tkanki lub transfuzji krwi lub w ciągu dwóch tygodni po oddaniu krwi, narządu lub tkanki. Szybkie zgłoszenie tych przypadków pomoże w wycofaniu i odzyskaniu potencjalnie zainfekowanych tkanek i produktów krwiopochodnych i pomoże określić epidemiologię i znaczenie kliniczne przeniesienia wirusa Zachodniego Nilu przez przeszczepione narządy i przetoczoną krew.
[przypisy: ośrodki dla uzależnionych od narkotyków, woda z solą himalajską do picia, periodontolog wrocław ]
[więcej w: ile kalorii ma ciasto francuskie, terapia zajęciowa osób starszych, apteka malbork ]