Przeniesienie wirusa Zachodniego Nilu od dawcy narządowego do czterech biorców przeszczepów ad 5

21 sierpnia przestał reagować i wymagał wentylacji mechanicznej. Testy PCR seryjnych próbek surowicy ujawniły przedłużoną wiremię, z kwasem nukleinowym wirusa West Nile obecnym w próbkach uzyskanych 14 sierpnia (pierwsza dostępna próbka po transplantacji) do 25 sierpnia, 23 dni po transplantacji. Próbki płynu mózgowo-rdzeniowego i surowicy otrzymane 24 sierpnia i przetestowane w Departamencie Zdrowia w Laboratoriach Florida Florida były pozytywne dla przeciwciała IgM wirusa West Nile na ELISA wychwytującym przeciwciała IgM. Objawy pacjenta uległy poprawie i został wypisany do domu 25 września. Pacjent 4
Pacjentka 4 była 71-letnią kobietą z przewlekłym zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C i rakiem wątrobowokomórkowym, który otrzymał wątrobę dawcy. Jej leki immunosupresyjne po transplantacji obejmowały takrolimus i kortykosteroidy; otrzymywała mykofenolan mofetylu od 2 sierpnia do 6 sierpnia. W rejonach Florydy, w których przebywała lub była hospitalizowana, nie odnotowano aktywności wirusa West Nile. Gorączka rozwinęła się (temperatura, 38,5 ° C), podczas gdy była hospitalizowana 9 sierpnia; testy hematologiczne wykazały trombocytopenię (tab. 2). 10 sierpnia zaczęła mieć biegunkę, która trwała pięć dni, a 15 sierpnia uogólnione osłabienie rozwinęło się z bólem krzyża. Następnego dnia rozwinęły się drgawki obszaru dłoni i jamy ustnej, które przypisano podwyższonemu poziomowi takrolimusu w surowicy (19,8 ng na mililitr). Zachowała gorączkę pomimo leczenia przeciwbakteryjnego. Podczas gorączki widoczne było łagodne upośledzenie funkcji poznawczych, ale nie odnotowano specyficznych objawów zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych ani innych zmian neurologicznych. Gorączka rozwiązała 17 sierpnia, a objawy konstytucyjne ustąpiły do 23 sierpnia, umożliwiając jej wypisanie ze szpitala. Surowica pobrana 29 sierpnia i przetestowana w Florida Department of Health Bureau of Laboratories była pozytywna dla przeciwciała IgM wirusa West Nile na ELISA wychwytującym przeciwciała IgM.
Przegląd produktów krwiopochodnych
Dawca narządu otrzymał 31 jednostek czerwonych krwinek, 17 jednostek świeżo mrożonego osocza, 5 jednostek płytek z aferezą i pulę krioprecypitatu, czynnik antyhemofilowy zawierający 10 pojedynczych jednostek. Składniki pochodziły od 63 dawców krwi przebywających w ośmiu stanach; wszystkie stany zgłosiły aktywność wirusa Zachodniego Nilu. Z tych 63 donacji zidentyfikowano 140 składników. Spośród tych 140 składników, 64 transfuzowano do dawcy narządów, 35 transfekowano do innych osób, 27 pobrano do testowania wirusa West Nile, 12 odrzucono z powodu wydechu lub złamania, a 2 połączono do frakcjonowania osocza.
Próbki pobrane w czasie oddawania krwi (tj. Rurki retencyjnej lub odzyskanego składnika kokainowego) były dostępne dla 41 (65 procent) dawców; 1, odzyskana jednostka osocza, była pozytywna dla kwasu nukleinowego wirusa West Nile na ilościowej PCR (20 jednostek tworzących łysinki na mililitr), a wszystkie były negatywne dla przeciwciała IgM. Spośród 63 dawców krwi 57 (90%) przeszło testy kontrolne. Tylko donor z dodatnim wynikiem PCR na testach początkowych próbek dawek miał przeciwciała IgM w dalszych testach w połowie września. Ten dawca zgłosił objawy zgodne z chorobą wirusa Zachodniego Nilu (gorączka, ból głowy, wysypka, ból oka, uogólnione osłabienie i ból brzucha) w ciągu dwóch do trzech tygodni przed pobraniem krwi w lipcu, ale nie zgłosił żadnych objawów w czasie oddawania krwi
[podobne: usg ciazy warszawa, nfz wrocław sanatoria lista oczekujących, implanty dentystyczne ]
[patrz też: moringa kapsułki, deslodyna, implanty dentystyczne ]