Obowiązkowa dostawa cesarskiego cięcia cesarskiego

Minkoff i Chervenak (wydanie z 6 marca) pominęli wzmiankę o istotnym, zagrażającym życiu ryzyku związanym z planowym (i powtarzanym) planowym leczeniem cesarskim. Bland 2 i inni 3 wykazali, że poród oferuje ogromne korzyści dla przejścia płuc płodowych z narządów wewnątrzmacicznych wydzielających płyn do absorbujących płyny, oddychających powietrzem, tych pozazutentowych. Zmiana wydzielania chlorku na wchłanianie sodu przez nabłonek płucny, w którym pośredniczą receptory .-adrenergiczne, powoduje, że płuca są znacznie mniej podatne na zatrzymywanie płynów, kompresję dróg oddechowych (przez mankiety wokół oskrzelików) i pułapkę powietrzną – przejściowy tachypnea noworodka.
Chociaż ten stan jest zwykle łagodny, może powodować opóźnienia w prawidłowych noworodkach, znaczne zapotrzebowanie na tlen i ostatecznie utrzymujące się nadciśnienie płucne noworodka wymagające mechanicznej wentylacji, tlenku azotu wziewnego lub pozaustrojowego natlenienia membranowego. Levine i wsp. [4] zdefiniowali wzrost o prawie pięcioramienny w odsetku utrzymującego się nadciśnienia płucnego noworodków u niemowląt urodzonych z planowego porodu cesarskiego, w porównaniu z tymi urodzonymi dopochwowo. Ryzyko to należy wziąć pod uwagę przy każdej dyskusji dotyczącej poddania wszystkich kobiet i ich dzieci przed cesarskim cięciem. Sugerujemy, aby planowe porody cesarskie były opóźnione do momentu rozpoczęcia porodu w celu zmniejszenia ryzyka powikłań u noworodków.
Roger E. Sheldon, MD, MPH
Marilyn B. Escobedo, MD
University of Oklahoma College of Medicine, Oklahoma City, OK 73190
4 Referencje1. Minkoff H, Chervenak FA. Selektywna pierwotna cesarskiego cięcia. N Engl J Med 2003; 348: 946-950
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Bland RD. Utrata płynu ze światła płucnego podczas porodu: więcej niż zwykłe wyciskanie . Am J Physiol Lung Cell Mol Physiol 2001; 280: L602-L605
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Norlin A, Folkesson HG. Usunięcie płynu z pęcherzyków płucnych u świnek morskich po indukcji porodowej: mechanizmy i regulacja. Am J Physiol Lung Cell Mol Moliol 2001; 280: L606-L616
Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Levine EM, Ghai V, Barton JJ, Strom CM. Sposób porodu i ryzyko chorób układu oddechowego u noworodków. Obstet Gynecol 2001; 97: 439-442
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Minkoff i Chervenak zajmują się prowokacyjnym problemem pierwotnego cięcia cesarskiego, ale długoterminowa zachorowalność ze strony matek po kolejnym planowym podawaniu cesarskim wymaga dalszych wyjaśnień. Placenta accreta jest obecnie głównym powodem histerektomii okołoporodowej w kolejnych ciążach1. Stwierdzenie to przypisuje się rosnącemu wskaźnikowi cesarskiego cięcia w Stanach Zjednoczonych. Chociaż American College of Obstetricians i Gynecologists donosili ostatnio o współczynniku utrzymania łożyska wynoszącym na 2500, dane z naszej placówki i innych ośrodków opieki trzeciego stopnia wykazują wyższy wskaźnik, zbliżając się do na 1000.2.3 histerektomii okołoporodowej, procedury ratującej życie dla kobiet z łożysko accreta, niesie ryzyko dodatkowych długotrwałych powikłań, takich jak zapalenie wątroby typu C związane z wielokrotną transfuzją krwi.
Kobieta z jednym wcześniejszym cięciem cesarskim, która wybiera poród z pochwy na kolejną ciążę, wymaga szczególnej uwagi Ryzyko pęknięcia macicy wynosi na 192 podczas spontanicznej porodu, a ryzyko zwiększa się do na 130, jeśli stosuje się oksytocynę. 5 Pacjent, który pragnie planowego pierwotnego cięcia cesarskiego, musi być w pełni poinformowany, że przyszłe ciąże z bliznowatą macicą mogą mieć katastrofalne wyniki.
David S. Cole, MD
Ashlesha K. Dayal, MD
Cynthia Chazotte, MD
Albert Einstein College of Medicine, Bronx, NY 10461
5 Referencje1. Dildy GA III. Krwotok poporodowy: nowe opcje zarządzania. Clin Obstet Gynecol 2002; 45: 330-344
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Placenta accreta. Opinia komisji ACOG. Nr 266. Waszyngton, DC: American College of Obstetricians and Gynecologists, styczeń 2002.
Google Scholar
3. Zelop CM, Harlow BL, Frigoletto FD Jr, Safon LE, Saltzman DH. Awaryjna histerektomia okołoporodowa. Am J Obstet Gynecol 1993; 168: 1443-1448
Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Kastner ES, Figueroa R, Garry D, Maulik D. Histerektomia w trybie pilnej okołoporodowej: doświadczenie w szpitalu szpitalnym. Obstet Gynecol 2002; 99: 971-975
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Lydon-Rochelle M, Holt VL, Easterling TR, Martin DP. Ryzyko pęknięcia macicy podczas porodu u kobiet po wcześniejszym cięciu cesarskim. N Engl J Med 2001; 345: 3-8
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Doceniamy dodatkowe szczegóły dostarczone przez dr. Cole a i współpracowników oraz dr. Sheldon i Escobedo w odniesieniu do naszych dyskusji na temat potencjalnych powikłań oddechowych u dziecka i powikłań związanych z kolejnymi ciążami dla matki w przypadku planowego pierwotnego cięcia cesarskiego. Uważamy, że ich nacisk na ryzyko związane z tymi dostawami wzmacnia dwa kluczowe punkty, które staraliśmy się uczynić: zgoda powinna być pełna i poinformowana, a dowody nie potwierdzają rutynowych zaleceń dotyczących planowej cesarskiej dostawy.
To powiedziawszy, nie uważamy, że te dodatkowe punkty poradnicze powinny przechylić równowagę od umożliwienia kobiecie, która została w pełni poinformowana o zagrożeniach przez jej położnika, aby jej prośba o operację planową została uhonorowana. Zgadzamy się z Sheldonem i Escobedo, że przejściowy tachypnea noworodka jest związany z czasem i trybem porodu oraz że ryzyko uporczywego nadciśnienia płucnego może również wzrosnąć w planowanym zabiegu chirurgicznym. Jednakże, nie zgadzamy się, aby pięciokrotnie zwiększyć ryzyko wystąpienia nadciśnienia płucnego u noworodka podczas operacji planowej, jeśli operacja ta wykonywana jest w wieku ciążowym zgodnym z wytycznymi Amerykańskiego Kolegium Położnicy i ginekolodzy, ponieważ w badaniach, które cytują, nie byli jednakowo przeprowadzani w takim wieku ciążowym1. Oczekiwalibyśmy również danych empirycznych, zanim zgodzimy się z ich przypuszczeniem, że potrzeba pozaustrojowego natleniania membranowego może być czymś więcej niż niezwykle rzadkim powikłaniem planowe cesarskie cięcie.
W odniesieniu do kwestii podniesionych przez Cole i wsp., Jak zauważyliśmy w naszym artykule, zdajemy sobie sprawę, że powikłania związane z planową operacją chirurgiczną mogą nie zostać utrzymane do czasu kolejnej ciąży kobiety Jednakże, jeśli chodzi o pęknięcie macicy po porodzie z pochwy po cesarskim cięciu, podejrzewamy, że wiele kobiet, które zdecydowałyby się na elektywną cesarską cesarską dostawę w pierwszej ciąży, nie zażądałoby porodu do następnych ciąż
[podobne: hcv cena, terapia zajęciowa osób starszych, stawianie baniek przeciwwskazania ]
[patrz też: odbudowa zęba po leczeniu kanałowym, dzienniczek samokontroli cukrzyka, stawianie baniek przeciwwskazania ]