Nietypowy wariant choroby Fabryego z objawami zamkniętymi w mięśniu sercowym ad 6

26-letni Japończyk miał tylko ciężkie akropestiazy i żadnych innych klinicznych cech choroby20. Ponadto 51-letni Arab, który nie miał objawów choroby, został nieoczekiwanie zidentyfikowany.21 Każdy z tych nietypowych hemizygotów miał resztki Aktywność .-galaktozydazy A we wszystkich badanych komórkach. Przypuszczalnie fenotypy atypowe wynikają z różnych mutacji w genie .-galaktozydazy A, które kodują kinetycznie zmienione lub mniej stabilne enzymy (np. Jak wcześniej podano24,27). Zmienione enzymy najwyraźniej mają wystarczającą resztkową aktywność .-galaktozydazy A, aby chronić takie osoby przed poważnymi chorobowymi przejawami choroby. W niniejszym komunikacie podajemy mutację missense .-galaktozydazy A (M296V) u nietypowego pacjenta z chorobą Fabry ego, którego objawy ograniczone do mięśnia sercowego wystąpiły długo po tym, jak zmarliby najbardziej dotknięci klasycznie pacjenci.1 W przeciwieństwie do wcześniej opisanych atypowych pacjentów, ten pacjent z cukrzycą miał jedynie łagodny białkomocz, z poziomem białka zbliżonym do prawidłowego i bez oznak upośledzenia funkcji nerek. Najbardziej zauważalny był brak gromadzenia lizosomalnych glikosfingolipidów w komórkach śródbłonka endomiokardium, wątroby, mięśni szkieletowych, odbytnicy i skóry. To odkrycie może odzwierciedlać obecność do 25% normalnej średniej aktywności .-galaktozydazy A w różnych źródłach, jak również niski poziom globotriazyloceramidu w osoczu (Tabela 1). Stężenie globotriazyloceramidu w osoczu mogło być nieznacznie podwyższone w probandzie i jego przyrodnim bracie z powodu ich hiperlipidemii, ponieważ oba miały podwyższony poziom całkowitego cholesterolu i nieznacznie zwiększone poziomy cholesterolu lipoprotein o małej gęstości.
Zaangażowanie mięśnia sercowego w tym i innych wariantach może być spowodowane łagodnymi mutacjami. -Galaktozydazy A przez następujący mechanizm patofizjologiczny. U pacjentów z postacią klasyczną – u mężczyzn bez aktywności .-galaktozydazy A – mięsień sercowy jest wczesnym miejscem odkładania glikosfingolipidów, o czym świadczy nagromadzenie tego lipidu w sercu i nerkach dotkniętych płodów.41 Wraz z wiekiem postępujący zawał mięśnia sercowego odkładanie objawia się najpierw przerostem, a następnie rozszerzeniem, obaj są pogarszane przez dodatkowe nieprawidłowości zastawkowe. Jednak większość pacjentów z klasyczną postacią umiera z powodu powikłań czynności nerek i naczyń krwionośnych zanim objawy mięśnia sercowego staną się wyniszczające. W przeciwieństwie do tego pacjenci z nietypowymi postaciami mogą mieć wystarczającą resztkową aktywność .-galaktozydazy A, aby chronić nerki i śródbłonek naczyniowy, ale poziom aktywności enzymatycznej w sercu może być niewystarczający, aby zapobiec progresywnemu odkładaniu się glikosfingolipidu w komórkach mięśnia sercowego. W późniejszej dorosłości u tych pacjentów rozwija się choroba mięśnia sercowego, co prowadzi do klinicznego fenotypu choroby Fabry ego ograniczonej do mięśnia sercowego. Na poparcie tej koncepcji, trzech innych pacjentów z chorobą Fabry ego ograniczoną do serca zidentyfikowano podczas autopsji.42,43 Dwaj japońscy pacjenci, którzy zmarli w wieku 58 i 71 lat mieli wyraźne odkładanie globotriazyloceramidu (od 100 do 340 razy serce; tylko jeden miał niewielką (dwukrotną normalną) akumulację w nerkach
[więcej w: wierny ogrodnik cda, usg tarczycy szczecin, medicus gostynin ]