Intensywna terapia cukrzycy i grubość błony środkowej tętnicy szyjnej w cukrzycy typu 1 ad 7

Przyspieszony rozwój zmian miażdżycowych u pacjentów z cukrzycą może być wynikiem stopniowego gromadzenia się zaawansowanych produktów końcowych glikozylacji.34,35 W związku z tym może upłynąć wiele lat, zanim rozwinie się miażdżyca wywołana przez różne poziomy hiperglikemii, szczególnie w stosunkowo młodym wieku takie jak kohorta DCCT. We16 i in. 36-38 stwierdzili, że konwencjonalne czynniki ryzyka choroby sercowo-naczyniowej, takie jak nadciśnienie, dyslipidemia i palenie tytoniu, mają związek z grubością warstwy intima-media u pacjentów z cukrzycą typu 1. Wydalanie albumin z moczem również wiązało się z miażdżycą tętnic, co sugerują inne badania39
Różnice w grubości błony środkowej i wewnętrznej, które obserwowaliśmy w 6 roku między kohortą cukrzycową a dopasowanymi wiekiem i płcią bez cukrzycy, potwierdzają i przedłużają wyniki kilku wcześniejszych, mniejszych badań. Zwiększoną grubość błony środkowej tętnicy szyjnej odnotowano u 105 japońskich pacjentów z cukrzycą typu 1, w porównaniu z osobami w grupie kontrolnej dobranej pod względem wieku i płci, 40 oraz u 60 włoskich pacjentów z cukrzycą typu 1..4 Badania pacjentów z cukrzycą typu 2 wykazali również różnicę w grubości błony środkowej między pacjentami z cukrzycą a osobami bez cukrzycy32, 42; jednak znaczenie tych odkryć u ogólnie młodszych pacjentów z cukrzycą typu 1, u których występuje mniejsze obciążenie chorobą sercowo-naczyniową i czynnikami ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, jest niepewne.
Nasze badanie ma kilka ograniczeń. Cała grupa EDIC nie uczestniczyła w pomiarach ultrasonograficznych tętnic szyjnych. Jednak odsetek osób, które nie uczestniczyły w badaniu, był niewielki (10,6%), a charakterystyka kliniczna osób nie będących uczestnikami i uczestników była zasadniczo podobna. Nierówne występowanie palenia w kohorcie EDIC i dobrane pod względem wieku kontrole bez cukrzycy mogą odpowiadać niektórym różnicom w grubości błony środkowej tętnicy szyjnej między tymi dwiema grupami; jednak analizy kontrolujące palenie dały podobne wyniki. Różnicowe stosowanie między grupami leczniczymi leków znanych z łagodzenia czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i aterogenezy może wyjaśniać lub wprowadzać w błąd te wyniki. Jednakże, tutaj ponownie, analizy, które kontrolowały użycie leku i podwyższone ciśnienie krwi lub poziom lipoproteiny o niskiej gęstości dawały takie same wyniki. Faktycznie, można by oczekiwać, że częstsze stosowanie takich leków przez konwencjonalną grupę terapeutyczną zmniejszy różnice w grubości intima-media, które znaleźliśmy.
Wyniki dotyczące grubości błony intima-media w kohorcie DCCT, która została starannie dobrana w celu wykluczenia pacjentów z kilkoma innymi czynnikami ryzyka miażdżycy [9], może nie obejmować wszystkich pacjentów z cukrzycą typu 1. Jednak, jak zauważono wcześniej, 43 w linii podstawowej było niewiele różnic między kohortą DCCT a niewyselekcjonowaną kohortą populacyjną z cukrzycą typu w Wisconsin Epidemiologic Study of Diabetic Retinopathy. Dlatego obecne wyniki można prawdopodobnie zastosować w ogólnej populacji pacjentów z cukrzycą typu 1.
Na koniec, chociaż przekonywujące pomiary intima-media okazały się skorelowane z ryzykiem wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, dane potwierdzające związek między progresją grubości warstwy intima-mediowej a takimi zdarzeniami są rzadkie.44 Objawy kliniczne miażdżycy będą wzrasta wraz z wiekiem kohorty DCCT, 5,45 zwiększa prawdopodobieństwo wykrycia różnicy częstości występowania zdarzeń sercowo-naczyniowych między grupami leczonymi, o ile istnieje Dłuższa obserwacja tej kohorty ujawni, czy zmniejszenie progu grubości błony środkowej z intensywną terapią cukrzycową przekłada się na znaczące klinicznie zmniejszenie częstości występowania chorób sercowo-naczyniowych.
[hasła pokrewne: pediatra na telefon białystok, woda z solą himalajską do picia, medycyna pracy bydgoszcz ]
[hasła pokrewne: zatoxin pulmo, orteza kręgosłupa, hcv cena ]