Dojrzewanie i podatność genetyczna na raka piersi w studium przypadku u bliźniąt ad

Zinterpretowaliśmy stały, specyficzny dla wieku model ryzyka u bliźniąt jednojajowych pacjentów z rakiem piersi, który jest niezgodny z przyczynowością poprzez skumulowaną ekspozycję na hormony. Ze względu na bardzo wysokie względne i kumulatywne ryzyko dla kobiety, która jest genomicznie identyczna z kobietą chorą na raka, choroby u bliźniąt jednojajowych, które są oboje dotknięte chorobą, są w dużej mierze reprezentowane jako dziedziczne nowotwory, podczas gdy choroba w tylko jednym bliźniaku z pary jest uważa się, że stanowią one sporadyczną lub mniej dziedziczną chorobę. Przypadki wśród niezgodnych z chorobą par dizygotycznych reprezentują tę samą mieszankę przypadków dziedzicznych i sporadycznych, jak te obserwowane w zwykłych badaniach kliniczno-kontrolnych. Aktualna analiza opiera się na wcześniej opisanej populacji17 i obejmuje wszystkie bliźniaki w dotkniętych parach, którzy wypełnili kwestionariusz dotyczący czynnika ryzyka. Aby określić, czy czynniki ryzyka różniły się w zależności od podatności genetycznej, stratyfikowaliśmy pary na podstawie zygotyczności, zgodności lub niezgodności choroby, obecności obustronnej lub jednostronnej choroby oraz obecności lub braku rodzinnej historii raka piersi.
W przeciwieństwie do konwencjonalnej analizy par z kontrolą przypadku, analiza par zgodnych z chorobą może wydawać się niezwykła, ponieważ można oczekiwać niewielkich różnic w ekspozycji. Postawiliśmy hipotezę, że wcześniejsza ekspozycja na hormony lub ekspozycja na wyższy poziom hormonów może być związana z wcześniejszą diagnozą raka piersi.
Metody
Od 1980 do 1991 roku 17 445 par bliźniaczych odpowiadało na ogłoszenia w czasopismach północnoamerykańskich poszukujących bliźniaków z rakiem i innymi chorobami przewlekłymi . 16 Wśród 6325 żeńskich par bliźniaczych było 2718 kobiet z rakiem piersi, w tym kobiet z 200 chorobą jednozygotyczną i 109 dizygotyczną -koncepcyjne pary (tj. pary, na które wpłynęły oba bliźniaki). Zaatakowane pary obserwowano w regularnych odstępach czasu do lutego 1993 r., Aby zidentyfikować dodatkowe rozpoznania raka u kobiet z wcześniejszą diagnozą i nowymi diagnozami u bliźniaków nie dotkniętych chorobą. Do tego czasu zidentyfikowano dodatkowe 77 jednojajowych i 22 dizygotycznych par zgodnych z chorobą. Oceniono tendencje do stwierdzania, rozpoznawanie diagnostyczne i przypisywanie zygotyczności gdzie indziej.16,18
W badaniu stwierdzono, że kwestionariusze dotyczące czynników ryzyka dla raka piersi zostały wysłane do 4241 żyjących członków 2475 dotkniętych kobiet par bliźniąt. Kobiety od 1944 z tych par (78,5 procent) odpowiedziały. Odpowiedzi z 1811 par (759 dizygotycznych i 1052 monozygotycznych) uznano za wystarczające do analizy. Każda kobieta była pytana o swojego bliźniaka, tak samo jak o siebie, podejście, które pozwalało na ocenę par, nawet gdy odpowiedział tylko jeden z bliźniaków. Stwierdzono, że reakcje proxy są stronnicze jedynie w odniesieniu do zdarzeń zachodzących w późnym okresie życia
Zostały postawione standardowe pytania dotyczące kontroli przypadku (np. Dotyczące wieku w okresie menarche), podobnie jak pytania unikalne dla badań bliźniaczych, wymagające odpowiedzi porównawczej z rankingiem względnej wielkości lub sekwencji ekspozycji w obrębie pary. Wskaźniki szans zostały obliczone dla każdej zmiennej po wykluczeniu par bliźniąt, którzy nie zgodzili się na rankingu tej zmiennej, a w kontekście zmiennych menopauzalnych, par, w których zareagował tylko jeden z bliźniąt.
W obrębie każdej grupy zygotowej trzy warstwy zostały zdefiniowane zgodnie z prawdopodobnym poziomem podatności genetycznej: bliźnięta dysonansowe wobec raka piersi, bez dowodów genetycznego lub rodzinnego ryzyka; bliźnięta są niezgodne z rakiem, ale z obustronną chorobą u dotkniętego chorobą bliźniaka lub z rakiem piersi w innym (nontwin) krewnym pierwszego stopnia; i bliźnięta zgodne z rakiem piersi
[hasła pokrewne: mycoplasma hominis objawy, sosnowiec przychodnia, implanty dentystyczne ]
[więcej w: ile kalorii ma ciasto francuskie, terapia zajęciowa osób starszych, apteka malbork ]