Dojrzewanie i podatność genetyczna na raka piersi w studium przypadku u bliźniąt ad 7

Spośród 34 zgodnych par monozygotycznych, w których bliźnięta różniły się według wczesnego wskaźnika dojrzewania, 14 zidentyfikowano przed rozpoznaniem drugiego przypadku. Skorygowany iloraz szans dla wczesnego dojrzewania pochodzący wyłącznie z tej prospektywnej podgrupy (4,9; 95-procentowy przedział ufności, od 1,1 do 22,4) jest podobny do tego opartego wyłącznie na podgrupie par zidentyfikowanych retrospektywnie (6,7; przedział ufności 95%, 1,8 do 25,2) . W badaniu bliźniąt w Skandynawii i Wielkiej Brytanii, które były niezgodne z rakiem piersi, szybszy wzrost przedpokwitaniowy i wcześniejsze wykształcenie piersi były predyktywne dla raka piersi, chociaż małe liczby wykluczały stratyfikację zgodnie z ryzykiem genetycznym.24 Wiek w okresie menarche przewidzieć raka piersi w niektórych badaniach kobiet z rakiem piersi, u których w wywiadzie stwierdzono chorobę rodzinną25,26, ale nie w innych badaniach, 27,28 i wiek w okresie menopauzy okazały się niezwiązane z rakiem piersi w obecności rodziny history. 29 Mimo to, takich wyników nie można bezpośrednio porównać z naszymi odkryciami, ponieważ w tych badaniach wykorzystano wyłącznie wywiad rodzinny w celu identyfikacji kobiet z rakiem, u których występuje wysokie ryzyko genetyczne; kobiety z nowotworami związanymi z genami o niskiej penetracji i kombinacjami alleli odziedziczonych po różnych rodzicach zostałyby wykluczone.
Tak więc, główna forma dziedzicznego raka piersi może być wywołana przez niezwykłą wrażliwość na pośpiech hormonów w okresie dojrzewania. Taka genetyczna wrażliwość na ekspozycję na hormony obserwowano u szczurów: leczenie estradiolem promuje raka piersi tylko w niektórych szczepach30. Zmiana ryzyka raka sutka w zależności od wieku w momencie ekspozycji na hormon nie jest również bezprecedensowym odkryciem. Rakotwórcze działanie promieniowania jonizującego na piersi zwiększa się w młodym wieku po ekspozycji [31], a ochrona przed indukowanym rakiem piersi u szczurów, którym podano genisteinę, izoflawonoid sojowy, jest zwiększona, gdy podaje się ją przed pokwitowaniem.
Jeśli znaczna podgrupa kobiet w populacji ogólnej jest bardziej zagrożona rakiem piersi niż reszta populacji z powodu bardzo wczesnego okresu dojrzewania, to wraz z wiekiem dojrzewania populacji ta podgrupa może stać się coraz bardziej widoczna. Dopiero gdy znany genotyp lub genotypy staną się znane, można opracować metody interwencji i wykrywania dziedzicznego raka piersi. Materiał genetyczny identycznych bliźniąt, którzy są zgodni wobec choroby, powinien znacznie ułatwić takie poszukiwanie.
[patrz też: usg tarczycy szczecin, badania po 40 roku życia mężczyzny, mycoplasma hominis objawy ]
[hasła pokrewne: moringa kapsułki, deslodyna, implanty dentystyczne ]