Częstość występowania zdarzeń niepożądanych i zaniedbań u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich na Harvardzie cd

Obliczyliśmy wszystkie procenty i prognozy populacji przy użyciu wag selekcyjnych, dostosowanych zgodnie z powyższym opisem. Użyliśmy pakietu oprogramowania SESUDAAN do obliczenia błędów standardowych.19 Znaczenie różnic w stawkach zostało przetestowane ze statystyką Wald. Dla pięciu grup wiekowych obliczyliśmy surowy odsetek zdarzeń niepożądanych i stawkę bezpośrednio znormalizowaną, aby kontrolować nieodłączne ryzyko, że dana diagnoza może spowodować zdarzenie niepożądane. Standaryzowaliśmy stawkę za pomocą czterech kategorii ryzyka uzyskanych w następujący sposób. Trzech lekarzy-opiekunów indywidualnie oceniło wszystkie 470 DRG w skali od do 6, odzwierciedlając ich przekonanie, że DRG jest najbardziej (6) lub najmniej (1) prawdopodobnie, z przyczyn klinicznych, związane z niepożądanym zdarzeniem. Uśredniliśmy trzy oceny, aby zdefiniować cztery kategorie ryzyka DRG (Załącznik II). Nie ustandaryzowaliśmy procentowego niedbalstwa według ryzyka DRG. Ponieważ mianem procent zaniedbań była liczba zdarzeń niepożądanych, działało to jako niejawna kontrola złożoności opieki.
Aby porównać częstość zdarzeń niepożądanych i zaniedbanie w zależności od płci, zastosowaliśmy bezpośrednio standaryzowane stawki kontrolujące pięć kategorii wieku pacjenta i cztery kategorie ryzyka, które dana diagnoza spowodowałaby niepożądane zdarzenie. Tylko dwie kategorie wiekowe (<65 i . 65 lat) zostały użyte do standaryzacji procentu zaniedbań.
Wyniki
Rysunek 1. Rysunek 1. Proces przeglądu akt. Wyświetlane są numery dokumentacji medycznej. Tabela 1. Tabela 1. Kategorie występowania zdarzeń niepożądanych i zaniedbań. Zakończyliśmy wstępną recenzję 30.195 z 31.429 rekordów (96,1%) w oryginalnej losowej próbie. Wśród nich analitycy dokumentacji medycznej stwierdzili 7817 pozytywnych zgodnie z kryteriami oceny. Lekarze zrecenzowali 7743 z nich podczas przeglądu drugiego stopnia. Wyniki przedstawione tutaj są zatem oparte na 30 121 rekordach, w tym 22 378 z ekranami negatywnymi i 7743 recenzowanymi przez lekarzy. Korzystając z opisanych powyżej kategorii częstości występowania, lekarze zidentyfikowali 1278 zdarzeń niepożądanych i 306 zdarzeń niepożądanych z powodu zaniedbania (ryc. 1). Zaprezentowane tu wskaźniki częstości występowania oparte są na zdarzeniach niepożądanych 1133 i 280 zaniedbaniach odkrytych podczas przyjęć w 1984 r. (Kategorie 1, 4 i 5, tabela 1).
Oszacowaliśmy ogólną częstość występowania zdarzeń niepożądanych na 3,7 procent (przedział ufności 95 procent, 3,2 do 4,2), a odsetek zdarzeń niepożądanych spowodowanych zaniedbaniem wynosił 1,0 procent (przedział ufności 95 procent, 0,8 do 1,2). Odsetek zdarzeń niepożądanych spowodowanych zaniedbaniem wyniósł 27,6 procent (przedział ufności 95 procent, 22,5 do 32,6). Korzystając z procedury ważenia, obliczyliśmy, że z 2 671 863 pacjentów wypisanych ze szpitali ostrej opieki w stanie Nowy Jork w 1984 roku odnotowano 98 609 zdarzeń niepożądanych i 27 179 zdarzeń niepożądanych z powodu zaniedbania.
Tabela 2. Tabela 2. Rozkład populacji zdarzeń niepożądanych według kategorii niepełnosprawności. Większość zdarzeń niepożądanych (średnia [. SE], 56,8 . 1,6%) spowodowała niewielkie upośledzenie z całkowitym wyzdrowieniem w ciągu jednego miesiąca. Kolejne 13,7 . 1,1% doprowadziło do niepełnosprawności, która trwała dłużej niż jeden, ale mniej niż sześć miesięcy
[podobne: hcv cena, medicus gostynin, zagęszczanie rzęs opinie ]