Częstość występowania zdarzeń niepożądanych i zaniedbań u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich na Harvardzie ad 9

Stwierdzono, że ma raka okrężnicy z przerzutami do wątroby. Lekarze, którzy przejrzeli jego dokumentację medyczną, ocenili, że właściwe postępowanie diagnostyczne mogło wykryć raka, gdy był jeszcze uleczalny. Oni przypisali zaawansowaną chorobę do niskiej jakości opieki medycznej. Wydarzenie uznano za niekorzystne i spowodowane zaniedbaniem. Dodatek II: Klasyfikowanie pacjentów według grupy specjalnej i ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych
Aby sklasyfikować hospitalizacje zgodnie ze specjalnością kliniczną, zastosowaliśmy zasadnicze rozpoznanie absolutorium. Począwszy od klasyfikacji Fettera 24 specjalności opartych na grupach związanych z diagnozą (Fetter RB: Wstępny dokument badawczy: przypisywanie grup związanych z diagnozą przy użyciu kodów ICD-9-CM do podspecjalizacji klinicznych, Szkoła Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Yale, 1980), wprowadziliśmy cztery zmiany, aby zmniejszyć liczbę grup specjalistycznych do 10. Po pierwsze, połączono następujące specjalizacje z medycyną ogólną: kardiologię, nefrologię, dermatologię, neurologię, endokrynologię, pulmonologię, gastroenterologię, reumatologię i hematologię. Po drugie, połączono następujące specjalności w grupie szczątkowej: stomatologii, ginekologii, okulistyce i otolaryngologii. Po trzecie, problemy z plecami lekarskimi (DRG 243) zostały przeniesione ze specjalizacji ortopedii do specjalności medycyna ogólna. Po czwarte, w tym badaniu nie uwzględniono wyładowań psychiatrycznych.
Główna diagnoza rozładowania została wykorzystana do pomiaru ryzyka zdarzeń niepożądanych związanych z ciężkością choroby. Aby uzyskać grupy ryzyka DRG, trzej starsi lekarze zostali poproszeni o ocenę w skali od (niska) do 6 (wysoka) szansa, że pacjent w każdym z 470 DRG miałby zdarzenie niepożądane. Wszystkie DRG otrzymały co najmniej jedną ocenę prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzeń niepożądanych. Wybierając naturalne punkty przerwania w rozkładzie, zgrupowaliśmy wyniki w czterech kategoriach ryzyka.
Tabela 6. Tabela 6. Populacyjne szacunki częstości występowania zdarzeń niepożądanych i zaniedbań według kategorii DRG. Grupy ryzyka utworzone przez orzeczenia lekarzy zostały najpierw zwalidowane, porównując wskaźniki zdarzeń niepożądanych wśród tych grup, wykorzystując dane z projektu pilotażowego Harvard Medical Practice Study. Zostały one potwierdzone ponownie z 30 121 obserwacjami tego badania. Oba zestawy danych wykazały monotoniczne wzrosty częstości zdarzeń niepożądanych przy poziomie DRG. Szybkość zdarzeń niepożądanych według poziomu DRG w tym badaniu przedstawiono w Tabeli 6.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Przedstawione w części na Dorocznym Spotkaniu Stowarzyszenia Amerykańskich Lekarzy, Waszyngton, DC, 6 maja 1990.
Dr Brennan jest naukowcem i pedagogiem American College of Physicians.
Author Affiliations
Z Oddziału Medycyny Ogólnej, Brighama i Szpitala dla Kobiet i Harvard Medical School (TAB, HHH), Departamentu Polityki i Zarządzania Zdrowiem, Harvard School of Public Health (LLL, LH, ARL, AGL, JPN, HHH), Departament Biostatistics, Harvard School of Public Health (NML) oraz Departament Polityki Opieki Zdrowotnej, Harvard Medical School (JPN), wszystko w Bostonie; i Kennedy School of Government, Harvard University (JPN) i Harvard Law School (PCW), zarówno w Cambridge, Mass. Adres przedruk prośby do dr Brennan w Dywizji Medycyny Ogólnej, Brigham i Women s Hospital, 75 Francis St. , Boston, MA 02115.

[hasła pokrewne: usg tarczycy szczecin, olx myślibórz, medicus gostynin ]