Częstość występowania zdarzeń niepożądanych i zaniedbań u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich na Harvardzie ad 6

Identyfikacja czynników ryzyka dla zdarzeń niepożądanych, czy to niedbałych, czy nie, stanowi kluczowy pierwszy krok w kierunku ich zapobiegania, ważny cel zapewnienia jakości. W tym badaniu skupiliśmy się na wieku i płci pacjentów oraz na grupach kliniczno-specjalistycznych. Aby zwiększyć precyzję naszych analiz czynników ryzyka, ustandaryzowaliśmy dane zgodnie z naszymi szacunkami ryzyka związanego z poszczególnymi DRG, które doprowadziły do wystąpienia niepożądanego zdarzenia. Stwierdzono, że ta kategoryzacja ryzyka dobrze koreluje z obserwowanymi wskaźnikami zdarzeń niepożądanych, ale nie ze stopniem zaniedbania (załącznik II). Oczekiwano braku wpływu kategorii ryzyka DRG na zaniedbanie, ponieważ wyroki lekarzy dotyczące standardu opieki odzwierciedlały nieodłączną ryzykowność procedury lub stanu chorobowego.
Stwierdziliśmy, że zarówno surowy, jak i wystandaryzowany poziom zdarzeń niepożądanych wzrastał wraz z wiekiem. Sugeruje to, że osoby starsze są bardziej narażone na wystąpienie niepożądanego zdarzenia i może to częściowo odzwierciedlać fakt, że starsi ludzie mogą mieć bardziej skomplikowane choroby i często wymagają bardziej skomplikowanej interwencji. Może to również być przypisane po części ich większej kruchości. Różnice te podkreślają znaczenie kontrolowania wieku podczas porównywania grup populacyjnych. Osoby w wieku powyżej 64 lat były bardziej narażone na niekorzystne zdarzenia związane z zaniedbaniem, co nie zostało łatwo wyjaśnione różnicami w nasileniu choroby. Przypuszczalnie oznacza to, że opieka nad osobami starszymi rzadziej spełnia normy oczekiwane od rozsądnych lekarzy. Seks nie wydawał się stanowić ryzyka dla zdarzeń niepożądanych lub zaniedbań.
Istnieje duża różnorodność specjalizacji w odniesieniu do ryzykownych procedur i ciężkości choroby u pacjentów, którym zapewniono opiekę. Stwierdzenie, że pacjenci w niektórych grupach specjalności, zgodnie z definicją DRG, byli bardziej narażeni na niepożądane zdarzenia, nie było więc zaskakujące. Odsetek zdarzeń niepożądanych spowodowanych zaniedbaniem nie różni się jednak w zależności od specjalizacji. Chwilowy upływ internistki, który zapomina zapytać o wrażliwość na antybiotyk do końca wywiadu (ale przed napisaniem recepty) może mieć daleko inne konsekwencje niż chwilowy zanik neurochirurga podczas operacji mózgu lub rdzenia kręgowego . Jednym z celów naszych badań było zbadanie takich problemów, ponieważ rodzaj urazów medycznych i urazów medycznych spowodowanych zaniedbaniem pomoże kierowcom, którzy starają się ograniczyć występowanie takich urazów.
Obserwacje dotyczące częstości zdarzeń niepożądanych i zaniedbań między specjalistami mają wpływ na dzisiejszy system ubezpieczenia nadużyć. Praktycy niektórych specjalności są częściej oskarżani, a zatem płacą znacznie wyższe składki niż inni.3 Odkryliśmy, że te specjalności (neurochirurgia, chirurgia serca i klatki piersiowej oraz chirurgia naczyniowa) mają wyższe wskaźniki zdarzeń niepożądanych, ale nie wyższe wskaźniki zaniedbań. Nasze dane sugerują, że różnice między specjalnościami w zakresie sporów sądowych nie odzwierciedlają zróżnicowanych poziomów kompetencji, ale raczej różnice w rodzajach pacjentów i chorobach, za które opiekuje się specjalista.
W naszych szacunkach było wiele potencjalnych źródeł błędów
[hasła pokrewne: apteka malbork, deslodyna, terapia zajęciowa osób starszych ]