Charakter zdarzeń niepożądanych u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich w Harvard II cd

Prawie połowa zdarzeń niepożądanych (48 procent) wynikała z operacji. Infekcje ran były najczęstszymi operacyjnymi zdarzeniami niepożądanymi, stanowiącymi 29 procent powikłań chirurgicznych i prawie jedną siódmą wszystkich zdarzeń niepożądanych zidentyfikowanych w badaniu. Tabela 2. Tabela 2. Zdarzenia niepożądane związane z narkotykami, w zależności od klasy leku. Tabela 3. Tabela 3. Rodzaje komplikacji związanych z narkotykami. Powikłania lekowe były najczęstszym pojedynczym typem zdarzenia niepożądanego (19 procent). Tabela 2 wymienia klasy leków odpowiedzialnych za zdarzenia niepożądane w kolejności ich częstotliwości, a Tabela 3 pokazuje różne typy zdarzeń niepożądanych powodowanych przez leki. Zdarzenia te obejmowały szerokie spektrum, od tych nieprzewidywalnych i niemożliwych do uniknięcia, takich jak reakcje alergiczne na leki, których pacjent wcześniej nie znał, na te, które mogły być nieuniknione, takie jak zahamowanie szpiku od leków przeciwnowotworowych, do tych, które były nieuniknione. które wynikały z błędów w podawaniu lub monitorowaniu, takich jak krwawienie związane ze stosowaniem leków przeciwzakrzepowych.
Niedbalstwo
Ogólnie, 28 procent zdarzeń niepożądanych uznano za spowodowane zaniedbaniem opieki, ale pomiędzy kategoriami występowały duże różnice (Tabela 1). Procent niepożądanych zdarzeń związanych z operacjami wynikał z zaniedbania, od 13% zranień ran do 36% niepowodzeń chirurgicznych (np. Utrzymujący się ból pleców, który zareagował na drugą operację usunięcia dysku, który był leczony niewystarczająco w poprzedniej laminektomii). Spośród zdarzeń niepożądanych spowodowanych leczeniem farmakologicznym 18% było skutkiem zaniedbania. W przeciwieństwie do tego, zaniedbanie opieki zostało określone jako powodujące 75 procent zdarzeń niepożądanych z powodu problemów w diagnozie (takich jak niepowodzenie w diagnozowaniu ciąży ektopowej) i 77 procent tych z powodu nieszczęśliwych zdarzeń terapeutycznych (wynikających z nieinwazyjnego, nieinwazyjnego leczenia). leczenie).
Inwalidztwo
Znaczna większość zdarzeń niepożądanych nie spowodowała poważnej niepełnosprawności. Ponad połowa pacjentów miała minimalne upośledzenie, całkowicie powracające do zdrowia w ciągu miesiąca lub krócej. Siedemdziesiąt procent całkowicie wyzdrowiało w czasie krótszym niż sześć miesięcy.1 Wskaźniki poważnej niepełnosprawności były znacznie niższe od średniej dla powikłań technicznych chirurgii (12 procent) i zdarzeń niepożądanych związanych z lekiem (14 procent) oraz znacznie wyższe niż średnia dla zdarzeń diagnostycznych (47 procent) (tabela 1).
Efekty wieku
Zauważyliśmy wcześniej, że pacjenci w wieku powyżej 64 lat mieli zdarzenia niepożądane i zdarzenia niepożądane związane z zaniedbaniem w tempie ponad dwukrotnie wyższym niż u pacjentów w wieku poniżej 45 lat i chociaż tylko 27 procent hospitalizowanej populacji w Nowym Jorku w 1984 r. Było w wieku powyżej 64 lat. pacjenci stanowili 43 procent wszystkich zdarzeń niepożądanych.1
Tabela 4. Tabela 4. Wskaźniki zdarzeń niepożądanych według wieku. Tabela 4 pokazuje częstość występowania każdego typu zdarzeń niepożądanych na 1000 zrzutów ze szpitala w każdej z czterech kategorii wiekowych, w oparciu o ważoną liczbę pacjentów w każdej grupie wiekowej w próbie. Powikłania związane z zażywaniem narkotyków były najczęstszym typem zdarzeń niepożądanych u pacjentów we wszystkich grupach wiekowych, z wyjątkiem osób w wieku od 16 do 44 lat, u których powikłania lekowe znalazły się na drugim miejscu po zakażeniach ran
[hasła pokrewne: ile kalorii ma ciasto francuskie, zatoxin pulmo, olx myślibórz ]