Charakter zdarzeń niepożądanych u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich w Harvard II ad

Jeśli stwierdzili zaniedbanie, ocenili jego dotkliwość na skali trzypunktowej, w której wskazywało na niewielki stopień zaniedbania, 2 na umiarkowany stopień, a 3 na poważny. Każde zdarzenie niepożądane zostało następnie sklasyfikowane pod kątem rodzaju obrażeń przez jednego z autorów po przeczytaniu opisu każdego przypadku przygotowanego przez obu lekarzy-recenzentów. Zdarzenie niepożądane uznano za powikłanie operacyjne, jeśli wystąpiło w ciągu pierwszych dwóch tygodni po zabiegu chirurgicznym lub jeśli zostało uznane za spowodowane przez operację, niezależnie od tego, kiedy miało miejsce. Powikłania operacyjne zostały zsekwalifikowane pod względem technicznym (np. Uraz występujący podczas operacji, krwawienia lub trudności z gojeniem się ran), nietechniczne (np. Zatorowość płucna, zawał mięśnia sercowego i zapalenie płuc), związane z infekcjami ran, spowodowane niewydolnością chirurgiczną (wyleczenie , łagodzić lub zapobiegać objawom, takim jak ciąża po podwiązaniu jajowodów) lub późno (złe wyniki i opóźnione powikłania).
Nieoperacyjne kategorie urazów obejmowały te, które były związane z procedurą, która została dodatkowo sklasyfikowana w taki sam sposób, jak powikłania operacyjne), niepowodzenia diagnostyczne (urazy wynikające z niewłaściwego lub opóźnionego rozpoznania), niepowodzenia terapeutyczne (urazy wynikające z powikłań nieinwazyjnej terapii). ) oraz te związane z narkotykami. Te ostatnie były traktowane oddzielnie ze względu na liczbę i znaczenie reakcji na lek. Ustaliliśmy również osobne kategorie złamań, urazów związanych ze znieczuleniem, urazami poporodowymi i urazami noworodków, ze względu na wyjątkowy charakter zdarzeń niepożądanych w tych grupach. Ponieważ byliśmy zaniepokojeni wszelkiego rodzaju zdarzeniami niepożądanymi u pacjentów hospitalizowanych, nie tylko tych spowodowanych przez lekarzy, ustaliliśmy również oddzielne kategorie obejmujące upadki i błędy systemowe, dwie kategorie zdarzeń niepożądanych, które mogą być bardziej prawdopodobne w wyniku opieki pielęgniarskiej lub wsparcia personel.
Przebadaliśmy pacjentów pod kątem nadciśnienia tętniczego w kilku specjalizacjach o niskim ryzyku i małej objętości, takich jak neurochirurgia i chirurgia naczyniowa, aby upewnić się, że w każdej kategorii obrażeń były odpowiednie liczby. Aby wyliczyć liczby w próbie z liczbami całej populacji, wykorzystaliśmy wagi do wszystkich naszych analiz. Zatem podane wartości procentowe nie odpowiadają bezpośrednio liczbom w próbce. Ostateczne ustalenie wystąpienia zdarzenia niepożądanego lub przypadku zaniedbania oparto na wyliczeniu średniej z dwóch ocen recenzentów.
Istotność różnic w częstości zaniedbań i niepełnosprawności między kategoriami zdarzeń niepożądanych i lokalizacji została przetestowana dla kategorii, w których wystąpiło co najmniej 30 zdarzeń niepożądanych. Błędy standardowe zostały obliczone dla różnicy między stopniem zaniedbania lub niepełnosprawności w badanej kategorii i we wszystkich innych kategoriach łącznie, przy użyciu pakietu SESUDAAN Research Triangle Institute3 w celu dostosowania do złożonego projektu próbki i procedury Bonferroni dla równoczesnego Wnioski.4
Zdarzenia niepożądane
Tabela 1. Tabela 1. Rodzaje zdarzeń niepożądanych i proporcja zdarzeń związanych z zaniedbaniem. Jak podano w innym miejscu, zidentyfikowaliśmy 1133 zdarzenia niepożądane w naszej próbce zapisów dla 30.195 pacjentów hospitalizowanych w Nowym Jorku w 1984 r.1 W tabeli wymieniono rozkład rodzajów zdarzeń niepożądanych i związanych z zaniedbaniami działań niepożądanych, które odkryliśmy
[patrz też: odbudowa zęba po leczeniu kanałowym, fosfatydyloseryna, orteza kręgosłupa ]