Charakter zdarzeń niepożądanych u hospitalizowanych pacjentów – wyniki badań lekarskich w Harvard II ad 8

Obrażenia lub błędy, które są dobrze tolerowane przez dzieci lub młodych zdrowych dorosłych, mogą być śmiertelne u pacjentów osłabionych przez chorobę lub mających upośledzone narządy podstawowe. Ponadto pacjenci w podeszłym wieku są narażeni na zwiększone ryzyko upadku, a zatem złamań w biodrze Kolejnym czynnikiem, który może odpowiadać za zwiększoną liczbę zdarzeń niepożądanych u osób starszych, jest obecność współistniejących stanów. Greenfield wykazał, że takie stany są silnym predyktorem poważnych powikłań szpitalnych (takich jak zatorowość płucna, posocznica lub udar po operacji stawu biodrowego). Pacjenci z ciężkimi chorobami współistniejącymi przy przyjęciu są bardziej niż siedmiokrotnie bardziej narażeni na komplikacje niż osoby bez takich zaburzeń (Greenfield S, Apolone G, McNeil BJ, Cleary PD: komunikacja osobista).
Jeszcze innym czynnikiem ryzyka jest lokalizacja, w której świadczona jest opieka. Wysoki wskaźnik zaniedbań w przypadku zdarzeń niepożądanych wynikających z leczenia w izbie przyjęć może być spowodowany kilkoma czynnikami. Ponieważ w izbie przyjęć nie wykonano żadnych operacji i wykonano tylko kilka zabiegów, zdarzenia niepożądane, które wykryliśmy, częściej wiązały się z błędami diagnostycznymi lub przypadkami nieinwazyjnego leczenia, które recenzenci często uznawali za zaniedbanie. W salach ratunkowych są czasem zatrudnieni lekarze w niepełnym wymiarze godzin, którzy nie są dobrze wyszkoleni w opiece w nagłych wypadkach. Ponieważ często są bardzo zajęci, ci lekarze mają mniej czasu, aby spędzić z każdym pacjentem. Wreszcie niektórzy chorzy pacjenci wchodzą do szpitala przez izbę przyjęć.
Nasze doświadczenie nie jest wyjątkowe. Dearden i Rutherford stwierdzili, że w przypadku 58% pacjentów z ciężkim urazem leczonym w izbie przyjęć wystąpiły poważne błędy w leczeniu.11 Chociaż wiele z tych błędów dotyczyło błędów lub opóźnień w diagnozie, większość z nich była błędami w leczeniu. Ryzyko błędu wzrosło wraz z pewnymi cechami pacjenta, takimi jak alkoholizm i obecność wielu urazów, ale badacze doszli do wniosku, że brak doświadczenia lekarza prowadzącego był główną przyczyną wysokiego wskaźnika błędu.
Na koniec uważamy, że ryzyko obrażeń, szczególnie poważnych obrażeń, jest ściśle związane z medycznym charakterem interwencji. Chwilowe wygaśnięcie, które opóźnia rozpoznanie wysypki skórnej, ma zazwyczaj niewielki wpływ, na przykład, podczas gdy podobny upływ podczas operacji mózgu może mieć katastrofalne skutki. Jest mało prawdopodobne, aby neurochirurdzy byli bardziej podatni na błędy niż dermatolodzy, ale warunki, w jakich działają, są znacznie mniej wyrozumiałe. Jak widzieliśmy, niektóre specjalności, takie jak chirurgia klatki piersiowej, położnictwo i neurochirurgia, miały więcej zdarzeń niepożądanych niż inne specjalności, ale zdarzenia nie były bardziej prawdopodobne, ponieważ zostały spowodowane przez zaniedbanie.1
Ograniczenia badania
Nasze obserwacje i wnioski muszą być interpretowane w ramach ograniczeń retrospektywnego przeglądu zapisów. Kilka cech tego badania mogło wpłynąć na wyniki. Po pierwsze polegaliśmy wyłącznie na danych z dokumentacji szpitalnej. Chociaż wykazaliśmy, że zdarzenia niepożądane można dokładnie zidentyfikować na podstawie informacji zawartych w dokumentach szpitalnych, 12 takich zapisów może nie dostarczyć dowodów ani wglądu w konkretne przyczyny niepożądanego zdarzenia
[patrz też: terapia zajęciowa osób starszych, wierny ogrodnik cda, odbudowa zęba po leczeniu kanałowym ]